Listing 1 - 8 of 8
Sort by
Children's experience of place
Author:
ISBN: 0470991909 Year: 1979 Publisher: New York (N.Y.): Irvington publ.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Children's knowledge, beliefs and feelings about nations and national groups
Author:
ISBN: 1841693014 Year: 2005 Publisher: Hove, UK : Psychology Press,


Periodical
Children's geographies.
ISSN: 14733277 14733285 Year: 2003 Publisher: Abingdon, Oxfordshire : Carfax Pub.,

Images et construction de l'espace : apprendre la carte à l'école
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 2734205734 Year: 1997 Volume: 3 Publisher: Paris : Institut national de recherche pédagogique,


Book
Kinderen wonen ook : suggesties ter verbetering van een kindvergeten woonomgeving.
Authors: ---
ISBN: 9060017552 Year: 1982 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus


Book
De sociaal-pedagogische betekenis van de woonomgeving voor kinderen
Author:
ISBN: 9789038213224 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze studie gaat in op de vraag welke betekenis de woonomgeving heeft in het socialisatieverloop van kinderen. De woonomgeving wordt benaderd als een feitelijk socialisatiekader dat mee vorm geeft aan het burgerschap van kinderen en als de ruimtelijke weergave van sociale praktijken, relaties en machtsverhoudingen in de samenleving. De woonomgeving wordt geanalyseerd aan de hand van een case study in drie contrasterende stedelijke woonomgevingen: Nieuw Gent, Steenakker en Sint-Pieters-Buiten (Gent). Hiervoor worden van elke woonomgeving een sociaal-ruimtelijke kaart (op basis van historisch bronnenonderzoek), een mentale kaart (op basis van mondelinge geschiedenissen met volwassenen die als kind zijn opgegroeid in het onderzoeksgebied) en personal map (op basis van door kinderen genomen foto's over hun feitelijke aanwezigheid in de woonomgeving) opgesteld. De verschillende patronen in de feitelijke aanwezigheid van kinderen in de woonomgeving worden bepaald door de specifieke interacties Tussen de gebouwde, de gedeelde en de geleefde woonomgeving. Een gemeenschappelijke lijn die in elke case zit, is dat in de contructie van de woonomgeving bepaalde opvattingen over de publieke sfeer zijn verwerkt, dat bewoners zich deze contructie op een bepaalde manier hebben eigen gemaakt, en dat kinderen zich op een eigen manier verhouden tegenover deze contructie en zich hun woonomgeving op uiteenlopende manieren toe-eigenen Inhoudsopgave : DEEL 1 DE WOONOMGEVING ALS SOCIAAL-PEDAGOGISCHE THEMATIEK Hoofdstuk 1 - Probleemstelling Hoofdstuk 2 - De 'goede' woonomgeving van kinderen Hoofdstuk 3 - De goede woonomgeving: welke opvoeding ten aanzien van welk kind? Hoofdstuk 4 - Van wenselijkheid naar werkelijkheid: burgerschap als invalshoek DEEL 2 DE SOCIAAL-PEDAGOGISCHE BETEKENIS VAN DE WOONOMGEVING - EMPIRISCH ONDERZOEK Hoofdstuk 5 - Methodologische inleiding Hoofdstuk 6 - De gebouwde woonomgeving Hoofdstuk 7 - De gedeelde woonomgeving Hoofdstuk 8 - De geleefde woonomgeving Hoofdstuk 9 - Besluit.


Book
Making sense of place: children's understanding of large-scale environments
Author:
ISBN: 074500931X 0745009301 0389209872 Year: 1992 Publisher: Hemel Hempstead Harvester Wheatsheaf


Book
Space, Place, and Environment
Authors: ---
ISBN: 981287044X 9812870431 9812870458 Year: 2016 Publisher: Singapore : Springer Nature Singapore : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume demonstrates the multiple ways that space, place and environment interact with children and young people’s lives. The contributors offer a suite of cutting-edge tools and lively examples for theorising how space, place and environment are (con)figured in children and young people’s lives. They demonstrate how the social borders between childhood and adulthood, and spatial borders between rural and urban, countries, neighbourhoods, and institutions, are relationally produced. The volume is organised into five sections: Indigenous Youth: Space and Place; Children, Nature and Environmental Education; Urban Spaces; Home/less Spaces; and Border Spaces. These themes signal the major issues in cutting-edge children’s geographies scholarship. Diverse geographical contexts are covered in this volume – including Australia, Brazil, Canada, Cyprus, Ecuador, India, Indonesia, Kazakhstan, Mexico, Morocco, New Zealand, Peru, Slovenia, Spain, the United Kingdom and the United States. All of the contributors advocate greater recognition of children and young people’s spatial rights, whether in the home, outdoors, at school, crossing borders, in public and digital spaces, or simply looking for a safe place to sleep. Children and young people’s perspectives on space, place and the environment, and their desire for places to call their own, tie the volume together. The volume is a testament to the politics of the spaces and places of childhood, highlighting how many children and young people face obstacles to living well and to living where they desire. .

Listing 1 - 8 of 8
Sort by